امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
کالا از منجدیدترین مقالات روز دنیا
کدام نوع قرنیز بهتر است؟ چگونه قرنیز را تمیز کنیم؟

کدام نوع قرنیز بهتر است؟

کدام نوع قرنیز بهتر است؟ چگونه قرنیز را تمیز کنیم؟ در این مطلب تمام قرنیز ها را شرح میدهیم و یاد خواهید گرفت که کدام قرنیز بهتر است و چگونه قرنیز را تمیز کنیم
کد خبر: 469
زمان انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵ بعد از ظهر -
599 بازدید
کدام نوع قرنیز بهتر است؟ چگونه قرنیز را تمیز کنیم؟

کدام قرنیز بهتر است

کدام نوع قرنیز بهتر است؟ چگونه قرنیز را تمیز کنیم؟

کدام نوع قرنیز بهتر است؟ چگونه قرنیز را تمیز کنیم؟

آموزش تمیز کردن قرنیز

قرنیز قطعه ‌ای باریک با ارتفاع کم است که از آن بصورت نواری در پای دیوارها و خط تقاطع دیوار و کف ساختمان استفاده می ‌شود، قرنیزها از ابزار مهم دکوراسیون داخلی محسوب می ‌شوند که علاوه بر زیبایی و جلوه بخشی به فضا، از انتقال رطوبت موجود در کف به گچ کاری دیوار جلوگیری کرده و مانع برخورد اشیاء و اثاثیه به نازک کاری دیوارها می ‌شوند.

قرنیزها را می‌ توان یکی از مهم‌ ترین عناصر کلیدی دکوراسیون داخلی ایده آل عنوان کرد.

در این مقاله به معرفی بهترین نوع قرنیز و بهترین روش‌ های تمیز کردن قرنیز می ‌پردازیم.

قرنیز

قرنیز

انواع قرنیز

برای معرفی بهترین نوع قرنیز لازم است که شناخت کافی از این ابزار و انواع مختلف آن داشته باشیم، قرنیز ها دارای جنس‌ های مختلفی از جمله سنگی، چوبی، پلاستیکی، استیل، شیشه، PVC و MDF هستند، خرید و انتخاب قرنیز به جنس قرنیز، جنس دیوار، محل نصب و کاربرد قرنیز بستگی دارد.

همان طور که اشاره کردیم قرنیز ها درجنس های مختلف سنگی، چوبی، سرامیکی، ام دی اف، پی وی سی و.. و طراحی و تولید می ‌شوند که هر کدام دارای ویژگی‌ های مخصوص به خود بوده و کاربرد های مختلفی دارند، برای اطلاع از بهترین نوع قرنیز باید با مزایا و معایب و کاربرد های انواع قرنیز ها آشنا شویم.

قرنیز چوبی

این نوع قرنیز ظاهر بسیار زیبا و شکیلی داشته و از چوب درختان مختلفی تولید می ‌شود، قزنیز چوبی برای منازل و محیط‌ هایی که دارای کفپوش چوبی و لمینتی هستند انتخاب مناسب و زیبایی است اما قرنیز چوبی امکان خوردگی توسط حشرات را دارد، ضد لک و ضد آب نبوده و قیمت بالایی دارد.

قرنیز ام دی اف MDF

قرنیزی است که مغز آن از جنس ام دی اف بوده و روکش پی وی سی دارد، ام دی اف فیبری است با چگالی متوسط اما به دلیل داشتن روکش پی وی سی ضد آب و ضد لک است، قرنیز ام دی اف دارای تنوع طرح و رنگ بالایی است و وزن کمی دارد، نصب این نوع قرنیز ساده است.

قرنیز سنگی

این نوع قرنیز از سنگ‌ های مختلفی همچون سنگ تراورتن، مرمر، سنگ‌های مصنوعی سخته و تولید می ‌شود، قرنیز سنگی بافت طبیعی و زیبایی دارد، اما وزن زیادی داشته و تنوع رنگ و طرح آن نیز زیاد نیست.

نصب قرنیز سنگی دشوار است و امکان شکستگی این قرنیز وجود دارد، استفاده از قرنیز سنگی در سرویس بهداشتی و حمام توصیه می‌ شود چرا که ضد آب است.

قرنیز پی وی سی PVC

این قرنیز یکی از بهترین انواع قرنیز هاست و از چندین لایه پلاستیک فشرده تولید می‌شود، خرید قرنیز PVC علاوه بر داشتن تنوع در طرح و رنگ، ضدلک و ضد آب است، قرنیز پی وی سی کاملاً سبک بوده و حمل و نقل راحتی دارد، قیمت آن نیز مناسب است، این قرنیز از کاربردی ‌ترین ابزار پلی استارین محسوب می‌ شود.

بهترین نوع قرنیز

همانطور که اشاره شد قرنیز پی وی سی بهترین نوع قرنیز است چرا که یکی از کاربردی ‌ترین محصولات و ابزار ها در دکوراسیون داخلی شناخته می ‌شود، قرنیز پی وی سی علاوه بر تنوع در طرح و رنگ کاملاً سبک بوده و انعطاف پذیری بالایی دارند، امکان شکستگی در این قرنیز وجود ندارد.

کاربرد قرنیزها

قرنیز ها علاوه جلوه و زیبایی بخشی به ساختمان‌ ها دارای کارکرد های متفاوت دیگری هستند، قرنیز از انتقال رطوبت کف به دیوار و از آسیب ناشی از برخورد اشیا به دیوار جلوگیری می ‌کند، همجنین می توان از قرنیز برای مخفی کردن سیم و کابل‌ های برق و تلوزیون استفاده کرد.

برای خرید نبشی ثابت اینجا کلیک کنید.

قرنیز 7 سانت

قرنیز ۷ سانت

چگونه قرنیز را تمیز کنیم؟

از آن جایی که قرنیز در دکوراسیون و زیبایی بخشی به منزل نقش زیادی دارد، باید به نظافت آن توجه ویژه ‌ای کنید، عده ‌ای هنگام تمیز کردن قرنیز نگران آسیب دیدن آن هستند، اگرچه قرنیز های امروزی ضد آب ساخته می‌شوند اما هرچه از آب کمتری برای شستشو و نظافت آن‌ ها استفاده شود بهت است.

نحوه تمیز کردن قرنیزها با توجه به جنسشان منتفاوت است، مثلاً قرنیز چوبی ضد آب نیست یا سریع لک دار می ‌شود، اما قرنیز ام دی اف و پی وی سی ضد آب و ضد لک هستند.

برای تمیز کردن قرنیز از جارو برقی استفاده کنید

قرنیز ها قطعات بسیار باریکی هستند که ممکن است نظافت آن‌ ها کار طاقت فرسایی به نظر برسد از این رو یکی از ساده‌ ترین روش ‌های نظافت قرنیز استفاده از جاروبرقی است، برای این کار می‌ توانید از سری گردگیر جاروبرقی استفاده کنید.

در صورتی که قرنیز پرکار دارید برای تمیز کردن قرنیز با جارو برقی از سری کشیده استفاده کرده و آن را تمیز کنید.

قرنیز را با دستمال گردگیری کنید

اگر به صورت مرتب قرنیز های خود را دستمال بکشید، قرنیزهای تان برای همیشه تمیز خواهند ماند، دستمال کشیدن قرنیزهای کم کار بسیار ساده است امابرای دستمال کشیدن قرنیزهای پرکار می ‌توانید از قلمی کوچک، پنبه، گوش پاک کن و و دستمال استفاده کنید، قرنیزهای روشن کثیفی بیشتری نسبت به قرنیزهای تیره نشان می ‌دهند، بنابراین لازم است که قرنیز های رنگ روشن پس به طور مرتب گردگیری شوند.

قرنیز را با مخلوط کف آب و صابون تمیز کنید.

اگر قرنیز های منزل شما پی وی سی و ضد آب است می ‌توانید برای تمیز کردن آن از ترکیب مقداری آب گرم و صابون استفاده کنید، این کار را می ‌توانید به کمک پارچه حوله‌ای، اسفنج و اسکاچ نرم انجام دهید.

دقت کنید هیچ گا قرنیزها را کفی و خیس رها نکنید و حتماً آن را با پارچه ای نرم و لطیف خشک کنید.

برای خرید روکوب اینجا کلیک کنید.

روکوب 3 سانت

روکوب ۳ سانت

قرنیز را با شیشه شوی، سرکه و محلول تمیزکننده تمیز کنید.

در صورتی که قرنیز شما کثیف شده و تغییر رنگ داده است می‌توانید آن را با مواد شوینده سبک، سرکه و محلول شوینده شستشو دهید، سرکه یی از قوی‌ترین محلول‌ها برای شستشوی قرنیز و از بین بردن کثیفی‌های عمیق قرنیز است.

در صورتی که لکه ‌ها تیره و چسبیده شده ‌اند می‌توانید به آن‌ ها مواد شوینده زده و پس از چند دقیق اقدام به پاک کردن و تمیز کردن قرنیز کنید، برای جدا کردن چسب، پارافین، آدامس و… می‌ توانید در صورتی که قرنیز آسیب نبیند از یک کارد پلاستیکی تمیز استفاده کنید.

 قرنیز پی وی سی از بهترین انواع قرنیز ها شناخته می ‌شود که به نگهداری و نظافت کمی نیاز دارد، با این وجود پیشنهاد می ‌کنیم به طور دائم و مرتب آن را گردگیری و نظافت کنید تا دجار مشکل نشوید.

در این مطلب یاد گرفتید که کدام نوع قرنیز بهتر است؟ چگونه قرنیز را تمیز کنیم؟ امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید در ادامه با معرفی بهترین فروشگاه قرنیز در ایران با ما همراه باشید.

فروشگاه آراپلاست پروفیل

یکی از بهترین فروشگاه های قرنیز پی وی سی آراپلاست می باشد که بهترین کارخانه تولید قرنیز پی وی سی در ایران می باشد و محصولات بسیار با کیفیتی را دارد.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات
تبلیغات