امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
کالا از منجدیدترین مقالات روز دنیا
علت گیر کردن کاغذ در پرینتر و رفع آن

علت گیر کردن کاغذ در پرینتر و رفع آن

کد خبر: 573
زمان انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷ بعد از ظهر -
21 بازدید
علت گیر کردن کاغذ در پرینتر و رفع آن

پرینتر یکی از دستگاه های کاربردی در ادارات و بسیاری از مشاغل است، یکی از مشکلات رایجی که اغلب کاربران این دستگاه با آن رو به رو می شوند، گیر کردن کاغذ در پرینتر است.

در این مقاله علت گیر کردن کاغذ در پرینتر و رفع آن را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

در صورتی که شما از کاربران دائمی این دستگاه هستید ممکن است با گیر کردن کاغذ در این دستگاه رو به رو شده باشید، گیر کردن کاغذ در چاپگرها یکی از اتفاقات معمول است که ممکن است که در زمان استفاده از پرینتر رخ دهد.

گیر کردن کاغذ در پرینتر

اغلب اوقات گیر کردن کاغذ در پرینتر به دلیل جنس و نوع کاغذ اتفاق می افتد و طبیعی است، اما در صورتی که کاغذ به دفعات و به صورت مداوم در دستگاه پرینتر گیر کند ممکن است دستگاه دچار مشکلات سخت افزاری شده باشد.

علت گیر کردن کاغذ در پرینتر چیست؟

گیر کردن کاغذ در پرینتر به دلایل مختلفی اتفاق می افتد، اغلب اوقات این مشکل با خارج کردن کاغذها از دستگاه برطرف می شود، برخی اوقات گیر کردن کاغذ به دلایل ایجاد مشکلات جدی اتفاق می افتد که رفع تعدادی از آن ها به تخصص نیاز دارد، در این بخش به بررسی مهم ترین دلایل گیر کردن کاغذ در پرینتر می پردازیم.

علت گیر کردن کاغذ در پرینتر و رفع آن

علت گیر کردن کاغذ در پرینتر و رفع آن

نوع کاغذ

استفاده از کاغذهای بی کیفیت در دستگاه پرینتر یکی از اصلی ترین دلایل گیر کردن کاغذ در پرینتر مطرح می شود، در صورتی که کاغذهای مورد استفاده این دستگاه نامرغوب باشند به دلیل حرکات ناهماهنگ، پرینتر دچار مشکل شده و کاغذ در دستگاه گیر خواهد کرد.

توصیه می شود که برای چاپ اسناد و مدارک و… از کاغذهای با کیفیت استفاده کنید، به هیچ عنوان از کاغذ منگنه دار استفاده نکنید، ابعاد کاغذ را مناسب با تنظیمات دستگاه انتخاب کنید.

چه نوع کاغذهایی ممکن است در پرینتر گیر کنند؟

دقت کنید احتمال گیر کردن کاغذهای سبکی که قیمت های ارزان و کیفیت پایینی دارند در پرینتر بالا است، توصیه می شود از کاغذهایی که با دستگاه تان سازگاری بیشتری دارند استفاده کنید، برای اطلاع از جنس و نوع کاغذ مناسب با دستگاه تان از دفترچه راهنمای پرینترتان کمک بگیرید.

قرار دادن اشتباه کاغذ در دستگاه

کج قرار دادن کاغذها داخل دستگاه پرینتر و عدم قرار دادن صحیح کاغذها در دستگاه از دیگر دلایل مهم گیر کردن کاغذ در پرینتر مطرح می شود، کاغذها را به درستی داخل سینی قرار دهید.

ناهماهنگی تنظیمات پرینتر با اندازه کاغذ

عدم هماهنگی تنظیمات پرینتر با ابعاد کاغذ از مهم ترین دلایل گیر کردن کاغذ در دستگاه پرینتر عنوان می شود، به طور مثال اگر پرینتر برای چاپ روی کاغذ A3 تنظیم شده باشد اما از کاغذ A4 استفاده کنید به دلیل ناهماهنگی کاغذ، با تنظیمات امکان گیر کردن کاغذ در دستگاه وجود دارد.

اشکال در غلطک های پرینتر

غلطک پرینتر از قطعات مهم در این دستگاه محسوب می شود، در صورتی که غلطک دستگاه پرینتر به درستی کار نکند کاغذ ها به شکل صحیح حرکت نکرده، چروک شده و داخل دستگاه گیر می کنند.

علت گیر کردن کاغذ در پرینتر و رفع آن

علت گیر کردن کاغذ در پرینتر و رفع آن

اشکال در پیکاپ های پرینتر

در صورتی که داخل پرینتر از کاغذهای با کیفیت در ابعاد مناسب استفاده می کنید و غلطک دستگاه تان سالم است، امکان دارد پیکاپ یا کاغذ کش پرینتر دچار ایراد و خرابی شده باشد، پیکاپ یا کاغذکش مکش کاغذ به داخل پرینتر را انجام می دهد، این قطعه شکلی بیضی داشته و در زیر کارتریج قرار می گیرد و برای کشیدن کاغذ به داخل دستگاه دارای پرز می باشد.

در صورتی که پرزهای این قطعه از بین بروند، احتمال چروک شدن کاغذها و در نتیجه گیر کردن کاغذ در پرینتر بالا می رود، پیکاپ پرینتر هر چند وقت یک بار به تعویض نیاز دارد.

فیوزینگ پرینتر

فیوزینگ پرینتر از دیگر قطعات مهم و کاربردی در این دستگاه مطرح می شود، در صورتی که این قطعه به خوبی کار نکند، کاغذها داخل دستگاه گیر می کنند.

رفع مشکل گیر کردن کاغذ داخل پرینتر

در صورتی که کاغذ در پرینتر گیر کرد، باید آن را به آرامی از دستگاه پرینتر خارج کنید، توصیه می شود برای جلوگیری از پاره شدن آن ها این کار را با دقت انجام دهید، چرا که ممکن است پاره شدن کاغذ در دستگاه، پرینتر را به تعمیرات تخصصی نیازمند کند.

چگونه مشکل گیر کردن کاغذ در پرینتر را برطرف کنیم؟

در صورتی که کاغذ در ابتدای ورودی پرینتر گیر کرده باشد، می توانید آن را با دو دست تان و به آرامی از دستگاه خارج کنید، در صورتی که کاغذ در قسمت کارتریج تونر گیر کرده باشد باید درب کارتریج را باز کرده و پس از خارج کردن این قطعه از دستگاه کاغذی که گیر کرده است را بیرون بیاورید.

اغلب اوقات امکان خارج کردن کاغذی که در پرینتر گیر کرده توسط کاربران وجود دارد، در صورتی که قطعاتی که کاغذ داخل دستگاه گیر کند و باقی بماند احتمالاً پرینتر به تعمیرات تخصصی نیاز داشته باشد.

علت گیر کردن کاغذ در پرینتر و رفع آن

علت گیر کردن کاغذ در پرینتر و رفع آن

مراحل خارج کردن کاغذ از داخل پرینتر

اغلب اوقات وقتی که کاغذ داخل پرینتر گیر می کند، دستگاه از طریق چراغ چشمک زن این مشکل را به کاربران اطلاع می دهد، در این بخش مراحل بیرون آوردن کاغذ گیرکرده در پرینتر را شرح خواهیم داد.

  1. پرینتر را خاموش کرده و درب های دستگاه را باز کنید.

برای خارج کردن کاغذهایی که داخل پرینتر گیر کرده اند در اولین قدم لازم است که پرینتر را خاموش کنید، در صورتی که پرینتر در حال کار کردن بوده است اجازه دهید که فیوزینگ و تونر دستگاه خنک شوند، درب های دستگاه را باز کنید.

  1. کاغذ را بیرون بکشید.

کاغذ را با دقت و ظرافت از دستگاه خارج کنید، توجه کنید برای این کار نباید کاغذ را به سمت عقب بکشید، برای این کار کاغذ را دو دستی گرفته و از طریق ایجاد فشاری آرام، کاغذهایی که داخل دستگاه گیر کرده اند را از دستگاه خارج کنید، در صورتی که کاغذ از این طریق خارج نمی شود، توصیه می شود که از تعمیرکار کمک بگیرید.

  1. درب ها را بسته و دستگاه را ریست کنید.

در صورتی که کاغذ گیر کرده در دستگاه را خارج کردید، درب ها را به درستی ببندید و پس از اطمینان کامل از بسته شدن درب ها دستگاه را ریست کنید تا آماده کار شود.

در صورتی که چراغ چشمک زن همچنان روشن باشد امکان جا ماندن تکه هایی از کاغذ داخل دستگاه وجود دارد، پس لازم است که دوباره دستگاه را بررسی کنید، در صورتی که از خالی بودن دستگاه مطمئن هستید کافی است که دستگاه را از برق کشیده و دوباره آن را روشن کنید.

منبع: https://avafarhang.com

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات
تبلیغات