امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
کالا از منجدیدترین مقالات روز دنیا
چک لیست نظافت شرکت – قبل از نظافت حتما بخوانید

چک لیست نظافت شرکت

چک لیست نظافت شرکت – قبل از نظافت حتما بخوانید
کد خبر: 523
زمان انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸ قبل از ظهر -
29 بازدید

شرکت و محل کار یکی از پربازدیدترین مکان هایی است که خیلی سریع کثیف و آلوده می شود و باید تمیز شود. به همین دلیل نظافت شرکت یکی از مهمترین وظایف است و باید به خوبی و به بهترین شکل ممکن انجام شود. شرکت‌ها معمولاً مکان‌های بزرگی هستند و تمیز کردن آنها می‌تواند بسیار زمان‌بر باشد، بنابراین باید بدانید که چگونه و از کجا تمیز کردن را شروع کنید و آن را کجا پایان دهید. برای این منظور یکی از بهترین روش های ممکن استفاده از چک لیست نظافت شرکت است. با استفاده از چک لیست، به راحتی می توانید دریابید که تمیز کردن را از کجا شروع کنید، به چه مواردی توجه کنید و کجا را تمام کنید.

چک لیست نظافت شرکت

چک لیست نظافت شرکت

در این مقاله، می‌خواهیم به شما بگوییم چک لیست نظافت شرکت چیست و مراحل آن چیست و چگونه می‌توانید از آن برای تمیز کردن بهتر شرکت خود و گرفتن بهترین نتیجه ممکن استفاده کنید.

اگر صاحب یک شرکت هستید یا مسئول منابع انسانی هستید و می خواهید به وضعیت نظافت شرکت خود رسیدگی کنید، حتما تا پایان این مقاله با ما باشید.

داشتن چک لیست نظافت شرکت با شما چگونه کمک می کند؟

شاید در ابتدای این مقاله این سوال در ذهن شما شکل گرفته باشد که اگر برای طراحی چک لیست نظافت شرکت خود وقت بگذارید، چه فایده ای دارد و چه تاثیری بر عملکرد شرکت خواهد داشت. بخش تمیز کردن شرکت؟ باید بگوییم که این کار می تواند تاثیرات زیادی داشته باشد که با هم بررسی می کنیم.

۱- وضوح وظایف نظافتچی:

اولین نکته مهم در ایجاد چک لیست شرکت نظافت این است که وقتی فردی را برای نظافت شرکت استخدام می کنید، وظایف او بسیار خاص است و می تواند تمام قسمت های شرکت را بر اساس چک لیست شما به بهترین شکل انجام دهد. همچنین می توانید قسمت های مختلف شرکت را برای نظافت در اولویت قرار دهید و زمان مشخصی را برای آنها تعیین کنید تا کار نظافت با کیفیت و دقت بیشتری انجام شود. به عنوان مثال ممکن است واحد تولید شرکت در طول هفته مشغول به کار باشد و نظافت امکان پذیر نباشد، بنابراین می توانید زمان مناسب را در چک لیست مشخص کنید تا در زمانی که کارمندان کار نمی کنند، کار نظافت واحد تولید انجام شود.

۲- تعیین بخش های مختلف شرکت:

در شرکت‌های مختلف، برخی از قطعات ممکن است حساسیت بیشتری نسبت به تمیز کردن داشته باشند و باید به روش خاصی تمیز شوند. برای این منظور می توانید در چک لیست نحوه نظافت ماشین آلات واحد تولید را مشخص کنید تا با این کار سیستم نظافت شرکت را به بهترین نحو هدایت کنید.

وقتی چک لیستی وجود ندارد، امکان فراموشی چیزها افزایش می یابد. اما وقتی چک لیست وجود دارد و شما مانند یک سیستم عمل می کنید، احتمال بد بودن کیفیت نظافت بسیار پایین است و فرد نظافتچی نمی تواند از کار فرار کند.

۳- استخدام راحت کارکنان نظافت:

به دلایل مختلف، نیروهای نظافتی ممکن است چندین بار تغییر کنند و هر بار فرد دیگری برای تمیز کردن فرستاده شود. در این صورت، باید هر بار به فرد مربوطه توضیح دهید که چگونه شرکت را تمیز کند و بگویید چگونه و از کجا شروع کنید و چگونه ادامه دهید.

اما وقتی چک لیست خاصی دارید دیگر نیازی به چنین کاری نیست و به راحتی می توانید چک لیست را در اختیار فرد مورد نظر قرار دهید و با مطالعه چک لیست، فرد به راحتی وظایف و نحوه کار خود را شرح دهد. . تحقق یافت و شروع به انجام آن کرد.

این یکی دیگر از مزایای استفاده از چک لیست نظافت شرکت است که می تواند کار شما را بسیار آسان کند و به شما کمک کند از بخش نظافت شرکت خود بهره وری بیشتری کسب کنید.

چک لیست تمیز کردن شرکت

تا کنون در مورد مزایای چک لیست تمیز کردن شرکت صحبت کرده ایم و گفته ایم که چگونه این ابزار می تواند به شما کمک کند. حال می خواهیم موارد مهم این چک لیست را با هم بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

۱- استفاده صحیح از مواد شوینده و ابزار گردگیری:

اولین مرحله در چک لیست نظافت شرکت، تمیز کردن و گردگیری تجهیزات است. انجام نظافت بدون این ابزار امکان پذیر نیست و ابتدا باید این موارد را تهیه کنید تا بتوانید این کار را به بهترین نحو انجام دهید.

به همین دلیل سعی کنید مواد شوینده ای مانند مواد شوینده، ضدعفونی کننده و غیره را پیدا کنید. همچنین ابزار گرد و غبارگیری مانند جاروبرقی، جارو، سه راهی و موارد دیگر را پیدا کرده و بردارید تا بتوانید مراحل بعدی را به خوبی انجام دهید.

انجام کار بدون داشتن این ابزار امکان پذیر نیست و اگر کار را انجام دهید قطعا کیفیت خوبی نخواهد داشت.

۲- پاک کردن پنجره ها:

در ابتدا بهتر است از عینک شروع کنید و آن را تمیز کنید. با استفاده از شیشه پاک کن و کاغذهای باطله یا روزنامه های بلااستفاده، می توانید پنجره ها را به بهترین نحو تمیز و تمیز کنید تا هیچ لکه ای روی آنها باقی نماند.

۳- گردگیری محیط:

در مرحله بعدی، باید محیط را گردگیری کنید. با استفاده از یک پارچه، میز، مبلمان، طاقچه و سایر سطوح را کاملا گردگیری کنید تا تمام گرد و غبار و کثیفی این سطوح روی زمین بریزد. مراقب باشید چیزهای روی میز را به هم نریزید یا اسناد را با هم مخلوط نکنید. فقط گردگیری را انجام دهید و چیزها را در جای خود قرار دهید.

۴- جارو کردن زمین:

بعد از اینکه سطوح مختلف را تمیز کردید و تمام گرد و غبار و زباله ها روی زمین ریخته شد، اکنون نوبت شماست که کف را جارو کنید. یک جارو دستی می تواند گرد و غبار را بلند کند و تمام زحمات شما را از بین ببرد. به همین دلیل توصیه می کنیم برای جارو کردن محیط و تمیز کردن کامل سطح زمین از گرد و غبار و زباله از جاروبرقی استفاده کنید.

۵- ترسیم کف:

بعد از اینکه کف را با استفاده از جاروبرقی به خوبی تمیز کردید و مطمئن شدید که در این قسمت گرد و غبار وجود ندارد، حالا نوبت به رنگ آمیزی می رسد. با استفاده از رشته تی و سطح آب، تمام سطح زمین را به خوبی پاک کنید و گرد و غبار این قسمت را پاک کنید تا کاملا شفاف و تمیز شود.

حتما هر چند لحظه یکبار سه راهی را بشویید تا از کف زمین بو نگیرد و گرد و غبار و گل در قسمت های مختلف پخش نشود.

چک لیست مهم ترین قسمت های شرکت که باید در حین تمیز کردن تمیز شوند چیست؟

در مرحله بعد، مهم ترین بخش های نظافت یک شرکت را بیان می کنیم تا نظافت به بهترین شکل ممکن انجام شود. پس با ما همراه باشید و این نکات را در نظر داشته باشید.

چک لیست نظافت شرکت

چک لیست نظافت شرکت

درب ورودی شرکت:

اولین جایی که کارمندان و مشتریان شرکت با آن مواجه می شوند ورودی و پذیرایی شرکت است. این قسمت باید به خوبی تمیز شود و در نگاه اول حس خوبی را به مشتری منتقل کند. همچنین اگر اتاق انتظار دارید، این قسمت باید به خوبی تمیز شود و تمام قسمت های آن تمیز باشد.

سرویس بهداشتی:

نظافت حمام شرکت یکی دیگر از وظایف مهم در چک لیست نظافت شرکت است. از آنجایی که این قطعات بارها در روز استفاده می شوند، باید روزانه تمیز شوند و با استفاده از مواد شوینده و ضد عفونی کننده و همچنین یک برس مناسب به طور کامل تمیز شوند.

خالی کردن سطل زباله:

در قسمت های مختلف شرکت و اتاق ها باید سطل زباله وجود داشته باشد و این سطل های زباله بر اساس نیاز روزانه یا هفتگی تخلیه شوند. برای راحتی کار بهتر است از یک کیسه مخصوص در این سطل ها استفاده کنید تا راحتتر تخلیه شوند.

تمیز کردن جداول و چیزهای روی آنها:

بخش دیگری که بسیار مهم است میزها، میزهای پذیرایی و همچنین وسایل روی آنهاست. معمولا وسایلی مانند کامپیوتر، قفسه ها و کشوهای فایل و … روی میز قرار دارد که باید به خوبی تمیز شوند. همچنین، اگر قفسه کتاب در دفتر است، باید به خوبی تمیز و گردگیری شود.

تمیز کردن معمول:

مکان هایی مانند راه پله و آسانسور که زیاد مورد استفاده قرار می گیرند از دیگر قسمت هایی هستند که باید تمیز شوند تا حس خوبی به مشتریان این شرکت منتقل شود. بنابراین نظافت قسمت های مشترک ساختمان را جدی بگیرید.

تمیز کردن محیط شرکت و اداره با خدمات خانگی

می توانید نظافت محل کار خود را به شرکت نظافتی فن باز بسپارید تا کار را به بهترین نحو و با قیمت معقول انجام دهد. هزینه. بگذارید شرکت شما را تمیز کنند و از تمیز کردن محل کارتان لذت ببرید. برای سفارش خدمات نظافت شرکت یا ادارات روی دکمه های زیر کلیک کنید تا تیم خدمات خانه با شما تماس بگیرد:

خلاصه

در این مقاله در مورد آنچه که چک لیست نظافت شرکت باید پوشش دهد و چگونه می توانید لیست خود را ایجاد کنید صحبت کردیم. همچنین گفتیم که انجام چنین کاری چه فایده ای برای شما دارد و چرا باید برای تهیه چک لیست وقت بگذارید.

در ادامه با هم بررسی کردیم که چه مراحلی باید در چک لیست گنجانده شود و همچنین چه قسمت هایی از شرکت نیاز به تمیز کردن دارد. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا با چک لیست نظافت شرکت آشنا شوید و استاندارد نظافت را برای شرکت یا محل کار خود ایجاد کنید. برای ما بنویسید که از نظافت شرکت و محل کار خود چه انتظاری دارید؟ به یاد داشته باشید که برای نظافت دوره ای شرکتی و نظافت منزل می توانید از تیم حرفه ای فنباز کمک بگیرید تا در سریع ترین زمان ممکن و با بهترین هزینه منزل یا محیط کار شما را تمیز کنند.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات
تبلیغات