امروز سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳
کالا از منجدیدترین مقالات روز دنیا

مزایا و معایب خوابیدن با جوراب

کد خبر: 299
زمان انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰ بعد از ظهر -
414 بازدید
مزایا و معایب خوابیدن با جوراب

بسیاری از افراد عادت دارند در فصل‌ های سرد سال در خواب جوراب بپوشند، اگر شما هم جزء این افراد هستید این مطلب را از دست ندهید، در این مطلب به مزایا و معایب خوابیدن با جوراب می ‌پردازیم.

سرد بودن پاها در زمان خواب

سرد بودن پاها در زمان خواب یکی از بزرگترین دلایل کاهش کیفیت خواب و کم خوابی افراد است، گرم بودن پاها موجب گرم شدن رگ‌ های خونی پا شده و در خواب راحت و با کیفیت تأثیر گذار است.

پوشیدن جوراب در زمان خواب از ساده ‌ترین روش ‌ها برای گرم کردن پاها شناخته می ‌شود، از دیگر تأثیرات مثبت پوشیدن جوراب در زمان خواب جلوگیری از ترک خوردن کف پاها می ‌باشد.

مزایا و معایب خوابیدن با جوراب

مزایا و معایب خوابیدن با جوراب

مزایا و معایب خوابیدن با جوراب

مزایای خوابیدن با جوراب

  • راحت ‌تر خوابیدن

گرم شدن پاها موجب گرم شدن پا و تنظیم دمای بدن خواهد شد، گرم شدن دست ‌ها و پاها از طریق پوست آزاد می‌ شود و دمای بدن را کاهش داده و فرا رسیدن زمان خواب به مغز را صادر می ‌کند، در نتیجه با پوشیدن جوراب افراد با کیفیت بهتری می ‌خوابند.

  • بهبود فعالیت‌ های جنسی

باز شدن رگ‌ های خونی با بهبود فعالیت‌ های جنسی رابطه مستقیم داشته و گرم شدن پاها از طریق پوشیدن جوراب و گرمی و باز شدن رگ‌ ها می ‌تواند در این موضوع نیز تأثیر گذار باشد.

  • جلوگیری از گرگرفتی

گرگرفتی به دلیل تغییرات هورمونی در بدن افراد به خصوص زنان یائسه و سن بالا اتفاق می افتد، پوشیدن جوراب در زمان خواب موجب کنترل و تنظیم دمای بدن شده و از گرگرفتگی جلوگیری میکند.

مزایا و معایب خوابیدن با جوراب

مزایا و معایب خوابیدن با جوراب

  • کاهش علائم رینود

رینود بیماری ‌ای است که در آن انگشتان دست و پاها شروع به سرد شدن کرده و جریان خون رسانی به آن‌ ها کاهش پیدا می ‌کند، در این بیماری انگشتان دست و پا شروع به سرد شدن و بی حس شدن کرده و رنگ ناخن ‌ها سفید یا آبی می ‌شود، پوشیدن جوراب در زمان خواب از بروز این بیماری جلوگیری می ‌کند.

  • جلوگیری از عفونت و باکتری پا

بسیاری از پزشکان بر این باور بودند که پوشیدن جوراب به مدت طولانی موجب عفونت و تشکیل باکتری می ‌شود.

امروزه پزشکان پیشنهاد می ‌دهند افراد برای جلوگیری از ایجاد عفونت و باکتری پا جوراب بپوشند، البته جوراب ‌های با کیفیت، چرا که پوشیدن جوراب‌ های تنگ می‌ تواند موجب نارسایی و کاهش جریان خون در انگشتان شود.

مزایا و معایب خوابیدن با جوراب

مزایا و معایب خوابیدن با جوراب

معایب خوابیدن با جوراب

  • بهداشت ضعیف

در صورتی که افراد با جوراب هایی که در طول روز به پا دارند به رخت خواب بروند، احتمال افزایش عفونت و قارچ در پاها و رخت خوابشان وجود دارد و بوی نامطبوعی تولید میکند، پس باید حتما قبل از خواب جوراب روزانه خود را از پا در آورده پایشان را شسته و جوراب با کیفیت و تمیز بپوشد.

  • کاهش جریان خون

اگر چه که در مطالب بالا اشاره شد که پوشیدن جوراب به افزایش جریان خون در خواب کمک میکند، لازم است در جریان باشید که پوشیدن جوراب تنگ و غیر استاندارد میتواند موجب کاهش جریان خون شما شود.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات
تبلیغات