امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
کالا از منجدیدترین مقالات روز دنیا
چگونه از سالمندان نگهداری کنیم؟

آموزش نگهداری از سالمند

چگونه از سالمندان نگهداری کنیم؟ بهترین روش نگهداری از سالمندان چیست؟
کد خبر: 453
زمان انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳ بعد از ظهر -
1058 بازدید
چگونه از سالمندان نگهداری کنیم

پدران و مادران دیروزی که افراد سالمند امروز محسوب می‌ شوند افرادی بوده‌ اند که فرزندانی را به دنیا آورده و با تلاش ‌ها و زحمات فراوان آن‌ ها را پرورش داده ‌اند، افراد در سن پیری و سالمندی دچار ناتوانی و ضعف شده و نیاز به مراقبت و نگهداری دارند در ادامه به این مورد که چگونه از سالمندان نگهداری کنیم می پردازیم.

مراقبت از سالمند و نگهداری از سالمندان وظیفه فرزندان است با توجه به مشغله ‌های زندگی و تغییر سبک ‌های زندگی افراد جوان، بسیاری از افراد توان رسیدگی و مراقبت از سالمندان خود را نداشته و برای مراقبت والدینشان را به خانه سالمندان می‌ سپارند، راه بهتری برای مراقبت و نگهداری از سالمندان وجود دارد که استخدام پرستار در منزل و نگهداری والدین توسط پرستار سالمند است.

زخم بستر سالمندان

زخم بستر سالمندان

دوران سالمندی

افرادی که سنشان بالای ۶۰ سال است افراد سالمند جامعه محسوب می‌ شوند، افراد سالمند از نظر جسمی، فیزیکی و روحی دچار تغییرات خاصی می‌ شوند که ممکن است آن‌ ها را در انجام برخی از کار ها نا توان کند، افراد سالمند برای انجام کارهای خود به کمک نیاز دارند که پرستار سالمند گزینه مناسبی برای کمک به آنان است.

سالمندان به سه دسته سالمند جوان (سن بین ۶۰ تا ۷۰ ساله)، سالمند میانسال (سن بین ۷۱ تا ۸۰ سال) و سالمند پیر افرادی که سنشان بالای ۸۱ سال است، تقسیم می‌ شوند، در این مطلب به این سؤال که چگونه از سالمندان نگهداری کنیم و بهترین روش نگهداری از سالمندان چیست می‌ پردازیم.

پرستار سالمند در تهران

اگر نیاز به پرستار سالمند در تمام مناطق تهران داشتید می توانید بسته به نیاز خود روی یکی از مناطق زیر کلیک کنید:

بررسی نیازهای سالمندان و کمک به رفع نیازها

نیاز های جسمی و روحی سالمند

نیاز به پزشک برای درمان بیماری‌ های جسمی همچون بیماری‌ های تنفسی، قلبی عروقی، دیابت، آلزایمر و بیماری‌ های مربوط به عضلات و استخوان و…

نیاز به روان پزشک و روان شناس برای درمان مواردی همچون استرس، اضطراب، افسردگی، روان پریشی، مشکلات خواب، آلزایمر و…

 بیماری آلزایمرچیست

بیماری آلزایمرچیست

نیازهای روانی سالمند

نیاز به همسر و ازدواج

نیاز به انجام اعمال عبادتی

 نیاز به توجه از سمت جامعه

 نیاز به توجه از سمت فرزندان

 نیاز به مشاوره درمانی

نیازهای اجتماعی و اقتصادی سالمند

نیاز به امنیت جسمی و روحی

 نیاز به تفریح

 نیاز به حقوق ماهانه

 نیازهای اولیه همچون مسکن، خوراک و پوشاک

نیازهای جسمی و بهداشتی سالمند

نیاز به بیمه درمانی

نیاز به تغذیه مناسب

نیاز به برنامه‌های توان بخشی

نیاز به مشاوره‌های بهداشتی و درمانی

 تقویت عضلای پای سالمندان

تقویت عضلای پای سالمندان

نیاز های کلی سالمندان که پرستاران برای برطرف کردن آن تلاش می ‌کنند.

پرستاران به افراد سالمند در چکاپ و آزمایشات و ارزیابی وضعیت روزانه بررسی قند و فشار خون، کنترل استرس ‌ها و اضطراب فرد سالمند، تنظیم ساعات خواب و بیداری سالمند، کمک به سالمند برای انجام تمرینات ورزشی، نظارت بر مصرف دارو ها و تغذیه، کمک در تعویض لباس‌ ها و استحمام و در نتیجه همدلی و همراهی برای کاهش احساس تنهایی فرد سالمندان تلاش می ‌کنند.

باید توجه کنید که پرستاری و مراقبت از سالمند به تخصص، تجربه و آگاهی نیاز دارد.

بهترین روش نگهداری از سالمندان چیست؟

اگر چه ممکن است که خانه سالمندان محیط مناسبی برای گذران زندگی سالخوردگان باشد اما بسیاری از افراد به دلایلی همچون احساس دوری از فرزندان، تجربه زندگی یکنواخت، ناتوانی در کنترل امور و ترس از تنهایی و مرگ علاقه‌ای به گذران زندگی در خانه سالمندان ندارند.

سپردن والدین به خانه سالمندان در کشور ما مورد قضاوت‌ های منفی بسیاری قرار خواهد گرفت، در نتیجه استخدام پرستار در منزل را می ‌توانیم بهترین روش نگهداری از سالمند معرفی کنیم.

 راهنمای حمام کردن سالمندان

راهنمای حمام کردن سالمندان

چگونه از سالمندان مراقبت کنیم بهتر است؟

نگهداری از سالمند در صورت امکان توسط فرزندان موجب برطرف شدن تمامی نیاز های روحی و جسمی نیاز های فرد شده و از تنهایی و افسردگی فرد جلوگیری می ‌کند.

در صورت عدم امکان نگهداری سالمند توسط فرزندان یا عدم آگاهی فرزندان در نگهداری از سالمند استخدام پرستار تمام وقت یا نیمه وقت بهترین روش نگهداری و مراقبت از سالمند است، پرستار متخصص و آگاه با همدلی و رفع نیاز های سالمند از حس تنهایی او کاسته و موجب جلوگیری از افسردگی در سالمند نیز می‌ شود.

رعایت نکات مهم در نگهداری و مراقبت از سالمندان

  1. هنگام مراقبت از سالمندان توجه کنید که عزت نفس فرد سالم حفظ شود، از امر و نهی کردن به سالمندان جددا خودداری کنید.
  2. در صورت نیاز سالمند به مراقبت و نگهداری پرستار سالمند استخدام کنید.
  3. به امنیت جسمی و روانی سالمند توجه ویژه ‌ای داشته باشید و مراقبت ‌های کافی و لازم را جهت حفظ آرانش فرد سالمند انجام دهید.
  4. به فرد سالمند توجه کرده و با او همراه و همدل باشید تا احساس تنهایی نکند.
  5. دارو های مورد نیاز سالمند را در ساعت معین به او بدهید.
  6. به فرد سالمند جهت انجام فعالیت‌ های بدنی کمک کنید.
  7. به تغذیه فرد سالمند توجه کنید.
  8. به حفظ روابط اجتماعی سالمند با دیگران و دوستان کمک کنید.
  9. به رفتار و گفتار فرد سالمند در جمع و تنهایی توجه نشان دهید.
  10. به فرد سالمند در انجام کارهای اداری او کمک کنید.
  11. حس مفید بودن سالمندان را تقویت کنید.
  12. به استقلال سالمندان احترام بگذارید.

استخدام پرستار برای سالمندان

در سالمندی که فرد دچار عدم تعادل در ایستادن و نشستن می شود و به دلیل ضعف و تغییرات جسمی، روحی و روانی از انجام فعالیت ‌های روزمره خود ناتوان است، نیاز به نگهداری و مراقبت توسط پرستار را دارد، پرستار از طریق معاشرت و همدلی در بهبود بیماری ‌های روانی سالمند تأثیر می ‌گذارد.

توجه به تغذیه فرد سالمند و استفاده از برنامه غذایی سالم و اصولی و مکمل ‌های غذایی مناسب برای سالمند توسط پرستار به فرد سالخورده در بهبود مشکلات تغذیه‌ای وی کمک می‌ کند.

 نگهداری سالمند در منزل

نگهداری سالمند در منزل

ویژگی ‌های پرستار خوب برای نگهداری و مراقبت از سالمند

برای انتخاب پرستاری خوب و مناسب به برای والدین سالمندتان دقت کافی داشته باشید، ویژگی‌ های پرستار سالمند خوب را در ادامه با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

تجربه و سابقه پرستاری

مهم‌ ترین ویژگی برای پرستار سالمند داشتن تجربه و سابقه فعالیت پرستاری از سالمند می ‌باشد، برای استخدام پرستار با تجربه با مراکز و مؤسسات خدمات پرستاری معتبری از جمله مرکز سپید گستر در ارتباط باشید، تمامی پرستارانی که در این مراکز فعالیت دارند با دقت و حساسیت بالایی انتخاب شده‌اند.

رفتار حرفه‌ای با سالمند

پرستار سالمند حرفه ‌ای شخصی است که فرد سالمند از کنار او بودن حس امنیت و راحتی داشته باشد، فردی پرستار حرفه‌ ای است که وظایفش را به بهترین شکل انجام دهد و به کار خود متعهد باشد.

صبور و با دقت

با توجه به اینکه سالمندان ممکن است با توجه به سنشان بهانه گیری‌های مخصوص به خود را داشته باشند و امکان رفتارهای کودکانه و عجیب در آن‌ ها وجود دارد لازم است که پرستاری که صبور باشد و با آرامش با سالمند رفتار کند را استخدام کنید.

مسمومیت دارویی در سالمندان

مسمومیت دارویی در سالمندان

خلاقیت:

از دیگر ویژگی های مهم پرستار سالمند خلاق بودن است، پرستار سالمند باید بتواند از طریق روش ‌هایی خلاقانه برای دوری از کسالت فعالیت‌ هایی مناسب با سالمند را انتخاب کرده و انجام دهد.

داشتن گواهی عدم سوء پیشینه

پرستارانی که از مراکز خدمات پرستاری معتبر استخدام شوند همگی دارای گواهی عدم سوء پیشینه می‌ باشند تا با خیالی آسوده پرستاری سالمندتان را به آن‌ ها بسپارید.

چگونه از سالمندان نگهداری کنیم

چگونه از سالمندان نگهداری کنیم

پرستار سالمند آقا بهتر است یا خانم؟

استخدام پرستار خانم یا آقا بستگی به نظر فرد سالمند و اطرافیان او دارد، پرستار آقا توانایی بیشتری در بلند کردن و جابه جایی فرد سالمند از روی ویلچر و تخت را دارد اما در امور مربوط به منزل و آشپزخانه از جمله پخت و پز و نظافت ضعیف است.

مطلب چگونه از سالمندان نگهداری کنیم آپدیت خواهد شد…

منبع سپید گستر

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات
تبلیغات