امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
کالا از منجدیدترین مقالات روز دنیا

چند راهکار طبیعی برای پوستی زیبا و سالم

کد خبر: 482
زمان انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰ بعد از ظهر -
152 بازدید
چند راهکار طبیعی برای پوستی زیبا و سالم

جوش، آکنه و جای جوش، خشکی و یا چربی اضافی از مشکلاتی هستند که سلامت و زیبایی پوست را بیش از سایر موارد تهدید می کنند، برای داشتن پوستی بی عیب و نقص باید از پوست خود به خوبی مراقبت کنید و از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نکنید.

اگر وقت یا پول کافی برای مراجعه به متخصص پوست ندارید، نگران نباشید، امروز در این مقاله تصمیم گرفتیم چند راهکار طبیعی برای پوستی زیبا و سالم را از متخصصان پوست برای تقویت سلامت پوست و رسیدن به پوستی بی عیب و نقص به شما ارائه دهیم، اگر نکات ذکر شده در این مقاله کالا از من را رعایت کنید، مطمئن باشید که پوست شما مانند یک نوزاد صاف و بی عیب خواهد بود، با ما همراه باشید.

چگونه می توانم پوست خود را شفاف تر و روشن تر کنم؟

معجزه یک شبه اتفاق نمی افتد، برای داشتن پوستی خوب، باید از یک روتین مراقبت از پوست پیروی کنید، علاوه بر مراقبت از پوست، به سبک زندگی و رژیم غذایی خود نیز توجه کنید، زیرا هر دو بر سلامت پوست شما تأثیر می گذارند.

چند راهکار طبیعی برای پوستی زیبا و سالم

چند راهکار طبیعی برای پوستی زیبا و سالم

سعی کنید غذاهای ناسالم، روغنی و سرخ کردنی را از برنامه غذایی خود حذف کنید و غذاهای سالم و غنی را در برنامه غذایی خود بگنجانید، به اندازه کافی بخوابید و استرس خود را کاهش دهید، زیرا استرس برای سلامت پوست و بدن شما سمی است،  در ادامه به چند راهکار طبیعی برای پوستی زیبا و سالم اشاره خواهیم کرد:

هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید

یک کرم ضد آفتاب بر پایه مواد معدنی یا اس پی اف را باید روزانه در تمام طول سال استفاده شود، به گفته متخصصان پوست می دانیم که اشعه فرابنفش سرطان زا می باشد، اگر نگران سرطان پوست نیستید، بدانید که اشعه ماوراء بنفش نیز عامل اصلی تغییر در بافت، رنگ و پیری پوست است.

برای محافظت از پوست، توصیه می شود هر روز صبح از ضد آفتاب بر پایه مواد معدنی با SPF 30 یا بالاتر (حاوی مواد فعال مانند اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم) استفاده کنید، از آنجایی که ضد آفتاب یک مانع فیزیکی است باید به عنوان آخرین مرحله قبل از آرایش استفاده شود زیرا به هیچ محصول مراقبت از پوستی که می خواهید استفاده کنید نفوذ نمی کند.

از کم آب شدن پوست خود جلوگیری کنید

پوستی که از کم آبی رنج می برد تیره و کدر می شود و چین و چروک و بسیاری از مشکلات دیگر را نیز خواهد داشت، بنابراین باید بدانید که پوست خشک با پوست کم آب تفاوت زیادی دارد.

پوست باید مرطوب باشد تا شاداب و براق شاهر شود و دیرتر پیر شود، برای حفظ رطوبت پوست می توانید مقدار زیادی آب بنوشید، مثلاً ۸ لیوان آب در روز، برای پوست خود نیز از پاک کننده و مرطوب کننده استفاده کنید، نکته این است که پوست نباید کم آب باشد وگرنه سلامت پوست خود را از دست می دهید.

پس هر روز ۲ لیتر آب بنوشید

نوشیدن آب به مقدار کافی در طول روز به پاکسازی سریع بدن از سموم کمک می کند و منجر به داشتن پوست شاداب خواهد شد، حتماً روزانه ۲ لیتر آب بنوشید (معادل ۸ لیوان آب). اگر نوشیدن ۸ لیوان آب غیرممکن به نظر می رسد، برای سهولت در نوشیدن، آب را طعم دار کنید، یک لیوان لیموناد سرد یا یک لیوان آب میوه می تواند جایگزین خوبی باشد.

چند راهکار طبیعی برای پوستی زیبا و سالم

چند راهکار طبیعی برای پوستی زیبا و سالم

صورت خود را مرتب بشویید!

آلاینده ها و ذرات گرد و غبار به مرور زمان روی پوست جمع می شوند و آسیب زیادی به پوست وارد می کنند. بنابراین برای جلوگیری از این نوع آسیب ها می توانید هفته ای دو بار از اسکراب های لایه بردار استفاده کنید تا پوست خود را از سلول های مرده دور نگه دارید، شستشوی روزانه نیز بسیار مهم است، اما نکاتی در این زمینه وجود دارد.

این نکات شامل استفاده از شوینده های ملایم و شستشوی ملایم و آهسته است، باید توجه داشته باشید که گل انداختن و سرخی صورت پس از شستشو، نشانه تمیزی نیست بلکه نشانه التهاب پوست است.

همیشه قبل از خواب آرایش را پاک کنید!

شب زمان استراحت پوست می باشد، مواد آرایشی و شیمیایی پوست را چروک و کدر می کند، برای مثال باقی ماندن ریمل و خط چشم روی پلک ها می تواند منجر به قارچ و چین و چروک دور چشم شود. پس بهتر است شب ها از کرم مرطوب کننده و ضد چروک روی پوست صورت استفاده کنید.

ضمناً پوست گردن و سینه خود را نیز فراموش نکنید، این دو مکان برای همه قابل مشاهده می باشند، برای ترمیم و زیبایی پوست این نواحی باید از مرطوب کننده ها استفاده کنید تا همیشه درخشان باشد.

سیگار و الکل را ترک کنید!

سیگار و قلیان پوست را کدر و چروک می کند، سیگار پوست و لب ها را کدر و بی روح می کند، به همین دلیل است که باید از این محصولات اجتناب کنید، از مصرف الکل اجتناب کنید، زیرا مصرف الکل می تواند باعث تورم، پف، زردی پلک ها و آسیب جدی به پوست زیر چشم شود.

چند راهکار طبیعی برای پوستی زیبا و سالم

چند راهکار طبیعی برای پوستی زیبا و سالم

ورزش کنید

ورزش فقط برای کسانی نیست که می خواهند وزن کم کنند، اگر پوستی صاف می خواهید، ورزش را به برنامه خود اضافه کنید، ورزش در فضای باز نه تنها به دریافت ویتامین D کمک می کند، بلکه گردش خون را نیز بهبود می بخشد و پوستی درخشان به شما می بخشد.

همچنین باعث می شود آب زیادی بنوشید، فعالیت بدنی بر تمام جنبه های زندگی ما تأثیر می گذارد، از ورزش غافل نشوید در واقع ورزش راهی عالی برای بهبود ظاهر پوست شماست.

براش های آرایش خود را تمیز کنید

یک نظرسنجی در بریتانیا نشان داد که ۷۲ درصد از زنان برس و اسفنج خود را نمی شویند. برس سیاه حاوی کثیفی و باکتری است و استفاده از آن باعث ایجاد جوش و آکنه می شود، برس ها باید هر دو تا سه هفته یکبار شسته شوند.

یک فنجان بردارید و چند قطره از پاک کننده یا شامپو صورت را با آب گرم مخلوط کنید.، برس ها را در فنجان قرار دهید، سپس برس ها را با آب گرم بشویید و بگذارید در آفتاب خشک شوند.

به اندازه بخوابید

کمبود خواب گردش خون را کاهش می دهد، به همین دلیل است که چهره شما در شب های بی خوابی سست به نظر می رسد، شب بهترین زمان برای جوانسازی پوست است، وقتی می خوابیم، پوست خودش را ترمیم می کند، هر شب حداقل ۷ ساعت بخوابید، اگر شب ها نمی توانید بخوابید، از دمنوش استفاده کنید.

کلام آخر

در این مقاله به مؤثرترین نکات برای روشن شدن پوست و جلوگیری از تیرگی و کدر شدن آن اشاره کردیم، بهترین راه ها برای بهبود سلامت پوست شامل استفاده از کرم ضد آفتاب در تمام طول سال، لایه برداری پوست، استفاده از محصولات حاوی رتینول، خواب کافی، خوردن سبزیجات بیشتر، و غیره است.

توصیه های ذکر شده در این مقاله مورد تائید متخصصان پوست است، برای افزایش زیبایی، شفافیت و درخشندگی پوست چه راه حل آزمایش شده ای سراغ دارید؟

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات
تبلیغات