امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
کالا از منجدیدترین مقالات روز دنیا

طرز استفاده از بالش شیردهی نوزاد

کد خبر: 372
زمان انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰ بعد از ظهر -
155 بازدید
طرز استفاده از بالش شیر دهی

شیردهی یکی از تجربه های متفاوتی است که هر مادری در زندگی خود تجربه میکند، این مرحله ممکن است برای افرادی که تازه مادر شده اند دشوار به نظر برسد.

 امروزه برای شیردهی نوزاد روش های متفاوتی وجود دارد که یکی از آن ها استفاده از بالش شیر دهی است، در این مطلب طرز استفاده از بالش شیر دهی نوزاد را آموزشی خواهیم دید.

طرز استفاده از بالش شیر دهی

برای استفاده از بالش شیر دهی باید آن را روی پاهای خود گذاشته و کودک را روی بالش قرار دهید، به صورتی که سر و گردن نوزاد در جا و موقعیت مناسبی قرار بگیرد و اذیت نشود.

نحوه استفاده از بالش شیردهی

نحوه استفاده از بالش شیردهی

بالش شیردهی

بالش شیردهی وسیله ای مناسب برای مادران و نوزادان در دوران شیردهی است، استفاده از بالش شیر دهی، استفاده از این بالش به مادر و نوزاد کمک میکند که در بهترین موقعیت خودشان قرار بگیرند.

چرا باید از بالش شیردهی استفاده کنیم؟

با  مطالعه متن طرز استفاده از بالش شیر دهی متوجه خواهیم شد که استفاده از این وسیله موجب میشود که نوزادتان در حالتی استاندارد قرار گرفته و به راحتی بدون هیچگونه بی قراری و اذیتی یا درد کمر و گردن نگیرد و با لذت شیر بخورد.

مزایای استفاده از بالش شیردهی برای مادر

یکی از وسایلی که امروزه در سیسمونی خریداری میشود و کاربرد زیادی دارد بالش شیر دهی است، بالش شیردهی مزایای بسیار زیادی دارد که در ادامه به آن ها اشاره میکنیم.

در آغوش کشیدن نوزادان به صورت مداوم و نگهداری نوزاد در بهترین حالت برای شیر خوردن موجب فشار به دست، کتف و گردن مادر میشود که باعث درد و ناراحتی خواهد شد، همچنین با رشد نوزاد و وزن گیری، فشار بیشتری به مادر وارد میشود، استفاده از بالش شیر دهی به کاهش این مشکل کمک بسیاری میکند.

از دیگر مواردی که موجب اذیت شدن مادران در زمان شیردهی میشود، قوز کردن و فشار به ستون فقرات آن هاست که با استفاده از بالش شیردهی امکان صاف نشستن آن ها راحت تر میشود و میتوان از بروز مشکلات در این ناحیه جلوگیری کرد.

نحوه استفاده از بالش شیردهی

نحوه استفاده از بالش شیردهی

همچنین مادر با استفاده از بالش شیر دهی و تکیه بر آن کمتر خم میشود و در موقعیت بهتری به نوزاد خود شیر میدهد، قرارگیری نوزاد بر روی نرمی بالش و موقعیت آرام بی قراری های او را در هنگام شیر خوردن کاهش میدهد.

استفاده از بالش شیر دهی زخم های بخیه زایمان را بهبود میبخشد، چرا که بالش شیردهی از منطقه ای که بخیه خورده محافظت کرده و بهبود پیدا میکند.

مزایای استفاده از بالش شیردهی برای نوزاد

این بالش دارای حفره ای در وسط است و از تغییر فرم سر نوزادان جلوگیری میکند، از آنجا که رشد سر و مغز نوزاد تا یکسال بعد از تولد ادامه دارد و جمجمه نوزاد نرم و انعطاف پذیر است، برای جلوگیری از حالت پذیری و صافی سر نوزاد میتوانید از بالش شیردهی استفاده کنید.

با توجه به متن طرز استفاده از بالش شیر دهی می آموزیم که استفاده از بالش شیردهی موجب قرار گیری سر نوزاد در موقعیت بهتری شده و ریفلاکس و کولیک نوزاد را کاهش میدهد در نتیجه نوزاد با آرامش بیشتری به شیر خوردن پرداخته و بی قراری هایش کم تر میشود.

قرار دادن کودک بر روی بالش شیر دهی موجب نزدیکی بیشتری به مادر شده و باعث میشود که نوزاد سینه مادرش را به راحتی مکیده و راحت تر در آغوش مادرش جا بگیرد.

نحوه استفاده از بالش شیردهی

نحوه استفاده از بالش شیردهی

انواع بالش شیردهی

بالش های شیر دهی در انواع شکل ها و طرح های مختلف طراحی و تولید میشود، این بالش ها در سه شکل حروف انگلیسی U،O، C طراحی و تولید میشود.

بالش های شیردهی شکل C, U بالش هایی هستند که یک طرف آن ها باز است و میتوانید از این مدل ها برای تغییر وضعیت خودتان و کودکان استفاده کنید، این بالش ها معمولا دور گردن کودک قرار میگیرند

بالش های شیردهی شکل O بالش هایی هستند که به دور کمر نوزاد بسته میشوند و دور تا روز بدن کودک را میگیرند.

نکته مهم در  طرز استفاده از بالش شیر دهی

قرار دادن نامناسب کودک بر روی بالش شیردهی باعث میتواند موجب فرو رفتن نوزاد در بالش شده و گرفتن سینه مادر برای نوزاد سخت شود.

نکات مهم هنگام خرید بالش شیردهی

  1. برای خرید بالش شیر دهی مناسب حتما به اندازه و ابعاد آن دقت کنید، بالش مناسب بالشی است که باید سر و گردن نوزاد به راحتی روی آن قرار بگیرد و بالشی است که هم مادر و هم نوزاد با آن احساس راحتی داشته باشند.
  2. توجه کنید که بالش شیر دهی بالشی منعطف و نرم است که پارچه آن لطیف و با کیفیت و ضد حساسیت است، چرا که پوست کودکان بسیار حساس بوده و زبری و حساسیت زا بودن پارچه صورت کودکان را زخم و اذیت میکند.
  3. توجه کنید که امکان تعویض رویه و روکش بالش وجود داشته باشد، نوزادان پس از شیر خوردن بالا می آورند و باید بالشی با رویه قابل تعویض خریداری کنید که قابل شست و شو باشد.
نحوه استفاده از بالش شیردهی

نحوه استفاده از بالش شیردهی

برای خرید بالش شیردهی نوزاد طرح خرس مهربون اینجا کلیک کنید.

برای خرید بالش شیردهی نوزاد طرح فیل مهربون اینجا کلیک کنید.

نوشته شده توسط:

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات
تبلیغات